21 Ocak 2013 Pazartesi

FAV'a İnanma FAV'sız Kalma




Merhaba gönül dostları. Bugün sizlerle FAV konuşacağız. 
Twitter'larımızda sıklıkla kullandığımız bu fasilite bu bilok yazımda detaylıca irdelenecektir. Umarım dediğimi anlayıp yapısal olarak parçalanırsınız.

Şimdi burada Twitter'ı tanımlayacak değilim. Bu, siz sevgili okurlara hakaret olur............... Gerek başlık olsun, gerekse header fotoğrafındaki söz olsun hep sizler için kelime oyunlu cin laflar seçtim. Bu da yetmedi yok Bilbo Baggins'in yazı karakterini uygula bilmemne bıdı bıdı. Siz kıymet verdiğimi bilin nolur :(

MÜHİM NOT: Bu bilok yazısı "RETWEET TUŞU YOKKEN BİZ TWITTER KULLANIYODUK YAE" cümlesini sıkça kuran Twitter dingillerine armağanımdır. İçimden böyle geldi. TŞK ^_^

Kaç çeşit FAV olduğunu belirlemedim. Şu an aklıma ne geliyorsa yardıracağım. Hazırsak başlıyorum:

  • SONRA BAKARIM FAV'I: Malum, çoğumuz mobilizeyiz. İnternet paketi problem, o problem değilse cihaz şarjı problem, o da değilse büyük büyük laptop ekranlarına alışıp uzun yazıyı cep telefonu ekranından okumak istemeyiş, sözkonusu tweet'teki videoyu daha büyük daha detaylı izlemek isteyiş, toptantı/ders/toplu taşıma/nsfw gibi şeyler sonucu web ortamında incelemek üzere FAV'a atma durumu. Kendi adıma konuşmam gerekirse bunların pek azına geri dönüyorum. Unutmuyorum fakat zaman da ayırmıyorum. YALAN YOK..

  • TWEET'İNİ BEĞENDİM AMA RETWEET EDESİM YOK FAV'I: Yan başlık kendini yeterince tanımladığından lafı daha fazla uzatmak anlamsız geliyor. Birkaç şirin görselle sizleri başbaşa bırakıyorum:

  • FAV BACK FAV'I: Türkçesi; "O BENİ HEP FAV'LIYOR, BEN DE ONU FAV'LAYAYIM." Bir nevi iade-i ziyaret. Böyle insandan zarar gelmez. Lakin ki bu güruhun bir altkümesi var ki amaç iade-i ziyaret değil KARŞI TARAFIN GAZINI ALMAK olup FAV ettikleri tweet'leri sonra UNFAV edip dangalak dangalak davranmak. Lan pezevengin evladı HİÇ Mİ ÜŞENMİYON? Bİ BARDAK SU İSTESEK VERMEZSİN, BİR DE FAV'LADIĞIN TWEET'İ 2 GÜN SONRA FAV'DAN ÇIKARIYORSUN. Yemin ediyorum bu güruhtan tacizci de çıkar, katil de çıkar sapık da çıkar. Bu nasıl bir içten pazarlık arkadaş? Bak yine sinirlendim. Allan ezoları.

  • FARK EDİLMEK İSTİYORUM FAV'I: "Ben onu takip ediyorum o da beni etsin" mantığına sığınarak retweet'in yanında FAV'a almak olayıdır. Şimdi retweet etse takipçileri gidebilir bıdı bıdı bir sürü iş. FAV temiz. AT FAV'A ;;);););););))

  • "FAV'A ÇÖK" FAV'I: "X diyenler FAV" gibi şablonlaştırılabilecek tweet'i FAV'lama durumu. Bazen birbirinden alakalı ya da alakasız 2 ayrı cümle ile "X diyenler FAV, Y diyenler RT" gibi bir kalıbı da mevcuttur. BENCE ÇOK EĞLENCELİ. %99 FAV'LARIM.

  • "GÜN GELİR ALEHİNE KULLANIRIM" FAV'I: Başta maç sonucu tahminleri olmak üzere, transfer olsun sonuç olarak genelde sporcu şeylerle alakalı insanlar aşka gelerek yazdıkları, ahkam keserken kendilerini kaybettikleri tweet'lerdir. Sonrası pişmanlık sşlkfşsldkgşlsdkg. Dün bir tanesiyle karşılaştım, şuraya tweet'i, alta da görseli bırakıyorum:
  • "AYNI FİKİRDEYİM" FAV'I: "Çok doğru yazmışsın ama rt etmek istemiyorum. 'Aynen katılıyorum...........................' gibi bir meyşınlan cevap vermek de anlamsız geliyor" düşüncesiyle FAV'lama olayı. Sıkça yapıyor, yapılıyor ve yapısal olarak parçaşskdşsklfsşdlfs. 

  • HAYIR DUASI FAV'I: Bunun adını bugün koydum. "Aynı Fikirdeyim FAV'ı" başlığında incelemek istemedim ama mantalite aynı. "Hakkımızda hayırlısı, inş cnm ya" kalıplarının geçtiği tweet'leri FAV'larsanız bu benim nazarımda HAYIR DUASI FAV'ıdır. Çok değerli ve tatlıdır ^_^

  • KONUŞMA BİTİRME FAV'I: Bitmek bilmeyen reply'lere mention'lara ARTIK BİR DUR demek için kibarca (acaba) FAV'lama hareketidir. Diyalog bitirme FAV'ı olarak da adlandırılabilir ama 3-4 kişi konuşuluyor çoğu zaman. "Diyalog" ile sınırlandırmak istemedim................ AZ SONRA KONUŞMA BİTİRME FAV'I GELECEK EKİEKİEKİ" gibi gevezelik yaparak sıklıkla andığım bir FAV çeşidi olup ara sıra bazı bazı bana karşı da kullanılan bir enstantenedir................. (Oya slm cnm ^_^)

Oya iyili ve sevdiğimli bir tibit arkadaşımdır. Yukarıdaki tweet'ini büyük bir fırsatçılıkla FAV'ladıktan, Oya'yı çirkince tezgaha getirdikten sonra tabi ki gönlünü aldım. Ben kırıcı bir insan olamam çocuklar.............

  • DOKUNMATİK EKRANA ALIŞAMAMA KAYNAKLI FAV: Aslında daha çok Facebook'ta istemeden like etme (beğenme) olayı olarak vuku bulan dokunmatik ekran azizliği. Mağdurların bazısı "aman ya boşver" dese de bazısının içi helva karar. Bir endişe bir heyecan. Sanki Fav şeysine değil de dünyayı yok etme kırmızı düğmesine bastı. Maybaş. Bu tip durumlarda çok heyecanlananlar ise anında UNFAV ederler ki 2 saniyelik FAV'dan anlarsınız ki dokunmatik ekranı kullanmayı beceremiyor. İşin yoksa bu elemanı stalk et. BOL MALZEMOS ;;);;)););  (Viral yaptım olmuş mu?)

  • "MENTION'INI OKUDUM AMA CEVAP VERMEYE TENEZZÜL ETMİYORUM" FAV'I: Nerede tıynetsiz insan var, aha bu gürhuna soluksuz dahil ediniz. Bunlara sinir bile olamıyorum gönül dostları inanır mısınız? Gün gelir Twitter'larımızda popi olursanız, takipçi sayınız artarsa (kime göre?) hemen menşıra başlar bu kanı bozuklar. Popi olmazsanız paso mesaj, dm, pm. Bunları dm aracılığıyla gazlamanız, üstü kapalı kapalı konuşup coşmalarını sağlamanız ve bol bol ekran görüntüsü almanız tavsiye olunur. Canımlar ya. 

  • NE İDÜĞÜ BELİRSİZ FAV: Facebook'ta her paylaşımı like etmek için nöbet tutan güruhun Twitter uzantısının sorumlusu olduğunu düşündüğüm eylem. Twitter'daki retweet hesapları gibi bu kişilerin hesapları da adeta FAV hesabıdır. Belki de bottur. Belli bir konudaki tweetleri değil konu ayırmaksızın FAV ederler. Zararları var mı? Tabi ki yok. Fakat insan bir sabreder iki sabreder üçüncü de bünyeyi bir merak sarar..

Bol FAV'lı günler diliyorum 

2 yorum:

  1. Sanırım ben en çok "sonra bakarım fav"ını kullanıyorum lan.
    O değil de bi tespit de benden gelsin : "bu zaten feno, tüm arkadaşlarım takip ediyor RT etmeye gerek yok ama fav edeyim dursun." fav'ı var ki ben bu konuda tek olduğumu(!) sanıyordum. -ahahahah- meğerse benim arkadaşlarımda böyleymiş.
    Ama gerçekten herkesin takip ettiği bir fenoyu da rt etmek mantıksız geliyor artık bana.
    :D

    YanıtlaSil
  2. Ya işte senin tespit de "aynı fikirdeyim" tarzı bi fav sonuçta dşlfksdşlfk. İlk aklıma gelenler bunlardı aslında. Çok derin bir araştırma yapmadım dfşlkdskşlf. AT FAV'A şdslfşlds.

    YanıtlaSil