9 Aralık 2011 Cuma

Hepimiz Kardeşiz, Hepimizin Soyadı Photography: "Instagram"


I

Oğluna kız bakan annelerin, gelin adaylarını Facebook hesaplarından araştırdığını kabul ettiysek, artık elimize yüksek kalitede fotoğraf çekebilen bir cihaz geçince çılgınca fotoğraf çektiğimizi de kabul etmenin zamanı geldi de geçiyor diyorum, bilmem sen ne diyorsun? 

"Eskiden fotoğraflar hep bastırılıyordu, çekilen silinmiyordu artık öyle değil hep dijital bıdı bıdı"ya hiç girmiyorum dikkat ettiysen. Ama rahatız yani. Çek çekebildiğin kadar. Zaten sonra da çağımızın mottosu devreye giriyor: "I gotta share, I gotta share, I gotta share!"

Bilmeyenler için ufak bir açıklama yapayım; Instagram App Store'dan ücretsiz edinilebilen, iPhone ve iPad gibisinden cihazlarda çılgınca kullanılan bir app (uygulama). Uzun zamandır "Yakında Android de destekleyecek bu uygulamayı" denilse de o yakın zamanın bir türlü gelemediğini de bildirmek isterim. Instagram uygulamasıyla fotoğraf çekilip ya da halihazırda daha önceden çekmiş olduğunuz fotoğraflardan kullanıp, app'te bulunan filtreler yardımıyla da fotoğrafın renk / ışık gibi şeysileriyle oynayıp, sonra da fotoğrafın son halini paylaşıyorsunuz. Twitter'daki gibi Followers / Following şeklinde takip mekanizması olan bu app'te çekilen fotoğrafları beğenip (like) yorum yazılabiliyor. Çok like alan fotoğraflar ise "Popular Page"de sergileniyor. Yani gayet basit, pek numarası olmayan bir app bu aslında.

Filtreleri denemek kolay, karar vermesi zor oluyor ama. "O mu daha yakıştı, azıcık karanlık mı olsa?" derken sanki dünyanın en önemli kararını veriyormuş gibi hissetiyorum bazen dşlskşdlgk. Bazı filtrelerin de hikayeleri var aslında. Fazlaca like alan, takipçisi çokça olan bazı Instagram kullanıcıların isimleri, kullanıcının kullandığı renk, ışık vs göz önünde bulundurularak hazırlanan bazı filtrelere verilmiş, çeşitli güncellemelerle tüm kullanıcılara sunulmuş, biz de kullanıyoruz işte. 

Gelelim kullanıcı profillerine. Kim ne yapıyor, ne diyor? Bu post'un fesat içeriği şimdi başlıyor sdfkşdsşlfk :)


 
II                                                  III                                                  IV
Ustalık Dönemi Eserlerim şdlfkaşldgkaşdkf

Yemek
Varsa Bebek, yoksa Kedi - Köpek
Karı - Kız
Göl - Deniz
"40 yıl düşünsem aklıma fotoğrafını çekmek gelmez" denilenler ve/veya Kendimiz

Ahanda üstte yazdıklarımı Instagram'da en çok paylaşılan şeysiler. 

Yemek fotoğrafları ve sahipleri: Bazıları çok hain. Gece 3'te uykun kaçar, "Bi Instagram'ı kurcalayayım" dersin, pat önünde bir kebap foroğrafı. "O ne lan?" derken arkasından küüüüüüüt künefe. Kaçan uyku bir daha geri gelir mi? Gelmez. Sen olsan sen de gelmezsin. Tabi bunun dışında cupcake, pasta, kurabiye aklına ne geliyorsa ve gelmiyorsa Instagram'da karşına çıkabilir. Gece yüklemeyin bari deyyuslar :/

Bebek ve/veya Kedi-Köpek Sahipleri ve Eserleri: Şimdi çocuğun olmuş, ne bileyim dünyanın en şeker bebeği sana göre seninkisi (maalesef sana göre hafız), çekersin tabi fotoğrafları, yüklersin. İyi bir şey aslında, abartmadıkça. Bazı anne-babalar bu işte çok başarılılar, bebekleri de pek tatlı. Özellikle sevgili anneciğim sizin bebelerin fotoğraflarına bakmayı çok seviyor şdslfksşdlkşl  Bazı bebeklerin hakkını da vermeden geçmek istemiyorum ama işte o bebeklerin anne ve babaları, fotoğraflarla beraber öyle bir bebeği nasıl yaptığınızın ayrıntılarını da paylaşırsanız hani var mı bilmediğimiz bir sır acaba.. şdlsfsdşfsşl
Bizim de olsun ya ne var? 
Yine bazı kedi-köpek sahiplerini tenzih ediyorum ama çoğu işi çok abartıyor. Kedilerini hiç görmediğim halde burun şeklini, pati büyüklüğünü cartunu curtunu ezberlediklerim var yahu yeter rahat bırakın hayvancağızları dşlfksdşlfkşl Malzeme ettiniz iyice, uğraşmayın masumlarla gelirsem götünüzü keserim.

Karı - Kız Fotoğrafı like ediciler: Bak dikkat edersen bu başlık farklı. İnsan kendi hesabından istediği fotoğrafını yayımlar, burada hemfikiriz di mi? Bir de "like" etme olayı var ki, takipçilerin tarafından -misal- "gizemtokay likes 4 photos" şeklinde görülmekte. Twitter'da "Bana retweet'ini söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim" olayı Instagram'da "Bana like ettiğin fotoğrafları söyle, sana kim olduğunu söyleyim"e dönüşüyor.  İtirazı olan? Evet, ben de öyle düşünmüştüm.
Takip ettiğim beyler hakkında şunu söylemeliyim ki sarışın kız caps'i 40 yılda bir like ediliyor. Genel olarak kumral kız capsleri revaçta. Kalça ve göğüsten çok ayak ve bacak caps'leri seviliyor. Ve bence beylerin çoğunun ayakkabı ve çorap zevki muhteşem. Tabi like ederken buna dikkat ediyorlar mı, rastgele mi oluyor bu iş, bilemiyorum ;)



V                                                   VI                                              VII
Şimdi reklamlar şdlfkaşldgkaşdkf

Ne diyorduk, karı-kız. Kalça ve göğüs çok az like ediliyor, ama vücudunun tümünü sergilemiş hanımların da fotoğraflarından like esirgenmiyor. Neyse ki yine ibret verici, diyet destekleyici çalışmalar oluyor bunlar :) 
Tabi ki topuklu ayakkabı her zaman kazanıyor. Ki bu fotoğrafları like edenler zincirine bazı bazı ben de katılıyorum. 
Hazır kış da geldi, çizmeler giyildi. Bu like edici güruha gün doğdu şdlfkaisdk. 

Son bir karşılaştırma ise piercing vs dövme. Dövme her zaman kazanıyor. Instagram kullanıcısı er kişi (en azından benim takip ettiklerim) dövme seviyorlar. Ha kendilerinde var mı, bilemiyorum ama dövmeli kızların dövmesine like, ehe evet, dövmedendir dövmeden ;) Piercing ise like edilen sarışın kız caps'i oranından bile düşük :/ 

Peki kadın kullanıcılar? Yine takip ettiklerim üzerinden atıp tutacağım. Çılgınlarca biscolata erkeği kıvamında erkek fotoğrafı bulup like eden pek az. Bu yüzden "Erkek fotoğrafı like ediciler" gibi bir başlık olmadı :(

Göl - Deniz hatta yüz bulsa bulduğu su birikintisini çekecek olanlar: Ki bu kullanıcı İstanbul'da yaşıyorsa haftada 1-2 kez Boğaz manzarası caps'leri feed'lerden düşmüyor ldşgksgk. Bence İstanbullu, akşam evine giderken şikayet ettiği köprü trafiği sonrası köprüyü fotoğraflayarak rahatlıyor. Valla bak, bi düşünün bunu. Velhasıl, su birikintisi seviciler iyi işler çıkarıyorlar. Eyyorlamam bu kadar.

"40 yıl düşünsem aklıma fotoğrafını çekmek gelmez" denilenler ve/veya Kendimiz: Şimdi aslında bu "40 yıl düşünsem aklıma gelmez"e örnekler vermek ister deli gönül ama, o da eksik kalsın dşlfksşdklg. Bazı kullanıcıların kafası bu konuda adeta bir makine   bkz: Her yerinden öpüyorum Rüştü
Bir de kullanıcı kendi fotoğrafını çekiyor işte. Arkadaşlarıyla olsun, solo olsun. "O kadar eğleniyoruz ki az sonra sıçabilirim" şeklinde fotoğraflara rastlamışlığım yok. O iş Facebook'ta kaldı, bence. 


Instagram kullanıcılarına ricalarımla post'u sonlandırmak istiyorum:

1 fotoğrafı 50 tane filtreyle 50 kez kullanıcının gözüne sokmayın. Mallık bu annem.
Kendi resminizi çekip koyuyorsunuz ne güzel de hayatım hep aynı açı hep aynı sağdan bakış. Antipatik bu annem. (Kızlar size diyom lan)
Eski fotoğraflarınızı silip yeniymiş gibi yüklüyor bazılarınız. 1 like için yapmayın etmeyin
Bi de biriniz bana Camera+'la Diptic hediye etsenize ya, kıyamıyorum 0.99 dolara :/ ühühü

Instagram yetkililerinden isteğim ise (eminim burayı okuyorlardır) gün içerisinde belirli bir sayıda fotoğraf yayımlayabilelim. Misal, 3'ten sonrası parayla olsun 0.99 dolar stayla. Böylece aylarca app'in yüzüne bakmayıp, sonra gelip arka arkaya 4094050345209 tane fotoğraf post edenlerin yularını tutmuş oluruz.



Sincerely, gizemtokay

2 yorum:

  1. Ulan amma uzun yazmışsın he :D Ama güzel.
    Bazı fotoğraf paylaşımları cidden süper bazıları da eh be bu ne dedirten cinsten. Son olarak;

    Instagram kullanıcısı değilim ÇÜNKÜ AYFONUM YOK !!! MUTSUZUM ! djgfdkgkfdlgjdlg
    -ergen isyanımı dinledin Gizem.-

    YanıtlaSil
  2. Ya ama her fotoğraf paylaşım zımbırtısında öyle değil mi durum?

    Nasıl hevesle tıklıyorum, nasıl hüsranla kapıyorum sayfayı şdskfsdşl hayır milletin gözü nereye bakıyorsa? şaheser yaratıyorum havasına girmiyorlar mı sapıtacam sdşlksşkl

    Milli piyango bana çıksın, bi iPhone 4s benden sana! (bu verdiğim 6. iPhone 4s sözü oldu bak sözüm söz, hele çıksın önce ldkfjsldkf)

    Sorma herkes uzunluktan şikayet etti NE NANKÖRMÜŞSÜNÜZ BE! BEN BURADA ONCA YAZDIM ETTİM, SİZ OKUMAYA ERİNDİNİZ. KÖPEKLER şlsdkfşdskşslgk

    Velhasıl, Instagram sizin dostunuzdur arkadaşınızdır ;)

    YanıtlaSil